Saturday, May 7, 2011

Melayan Kembar Kami:

Hari ni, sebaik pulang dari Sek Rendah Agama Rakyat (SRAR), Kembar kami (Syamil & Syawal) nak tengok belia kampung main takraw. So, dua-dua orang tu laju jer mengayuh basikal (gerek - kata orang Langkawi/Kedah) setelah dapay keizinan. Tp bukannya gi tengok orang main, si kembar pulak yang terlebih main.. dekat jam 7.30 petang baru sampai rumah.


Lepas Maghrib, cam biasalah gi mengaji Quran. Balik jer dr mengaji Quran, mengamuk nak tengok abang-abang kat Sek Rendah Agama Rakyat berlatih nasyid kat dewan. So terpaksa la aku layan sekejap, bawa si kembar pergi tengok. Sempat ler aku rakam latihan tu. Menurut kata Ustazah Razmah (Sama kelas ngan aku dulu), malam ni latihan terakhir. Esok dah hari pertandingan nasyid antara SRAR Daerah Lenggong.

Aku tak dapat pergi tengok ler pertandingan tu, apa pun aku doakan semua mereka tidak balik dengan tangan kosong. Aku yakin akan ada hadiah yang di bawa balik. Jom kita ulang tengok apa yang aku sempat rakam:


No comments:

yang benar,